Zijn jouw algemene voorwaarden up-to-date en volledig?

topics

 

We kunnen er helaas niet meer omheen. Terwijl ondernemingen worden geconfronteerd met de economische nasleep van de Covid-19 pandemie, ging deze crisis ondertussen over in een oorlog en de daarmee gepaard gaande energiecrisis. De inflatie swingt de pan uit en jij als ondernemer wordt geconfronteerd met alsmaar stijgende kosten, aanslepende leveringstermijnen of misschien wel met insolvabele of failliete klanten.

Onzekere tijden zoals deze dwingen ondernemers dan ook om hun overeenkomsten en algemene voorwaarden aan te passen in het licht van de economische realiteit.

Het inlassen van rechtsgeldige clausules met betrekking tot de prijs en betaling, eigendomsvoorbehoud en situaties van overmacht zijn hierbij geen overbodige luxe.

Meteen biedt bovenstaande noodzaak ook een opportuniteit om jouw algemene voorwaarden eens onder de loep te laten nemen. Uit de praktijk blijkt immers dat algemene voorwaarden vaak gebrekkig zijn opgesteld en al even vaak niet afgestemd zijn op de specifieke bedrijfsprocessen van uw onderneming.

Verdienen de algemene voorwaarden van jouw onderneming een noodzakelijke update of kritische blik? Neem gerust contact op met jouw dossierbeheerder!

 

Ontvang relevante updates